Hans Belting ��i viziunea apocaliptic�� asupra istoriei artei. (2010)
Pg. 2. Hans Belting şi Donald Preziosi
Pg. 3. Cele trei strturi ale criticii aduse de HB istoriei artei.
Pg. 4. Moştenirea hegeliană..
Pg. 5. Primul strat.
Pg. 6. Modernismul, marele „vinovat”
Pg. 7. Al doilea strat.
Pg. 8. Istoria de artă ca „pielea de măgar.”
Pg. 9 Relativismul aplicat la istoria artei.
Pg. 10. O schemă simplificatoare.
Pg. 11.Al treiea strat. Noi casete.
1. Arta nord-americană postbelică.
Pg. 12. 2. Istoria feministă a artei.
3. Arta din ţările est europene în perioada comunistă.
Pg. 13. 4. O istorie globală a artei?
Pg. 14. 5. Mass media şi arta
Pg. 15. 6.. Noile tehnologii în artă.
Pg, 16. „Soarta tragică” a muzeului de artă.
Pg 17. Raaaportăriale antropologiei artei la alte direcţii din studiul istoriei artei.
Pg. 18.Raportări ale tezelor lui HB la tendinţele artistice actuale
Pg. 18. Concluzii neconcludente.
Acum câţiva ani buni introdusesem în site-ul meu de pe Internet un text, în care carecomentasem unele probleme mai mult sau mai puţin actuale ale istorieiArttei, conştientă deplin fiind de la început de selectarea foarte arbitrară textelor discutate Am şovăit –prea îndelung- să-mi permit şi comentarea tezelor lui Hans Belting din cartea sa de mare răsunet „Sfârşitul Istoriei Artei”. În cele din urmă, m-am perceput constrânsă iremediabil, de a o face, oricât ar fi de tardivă.
Parerea cititorului!
Pentru a primi raspuns la comentariile trimise, specificati si adresa de
e-mail in cadrul mesajului.